Slottsskogen goes progressive

Igår på eftermiddagen körde vi in till Slottsskogen för att gå på gratis festival.
Först käkade vi lite på den blåsiga uteserveringen på Villa Belparc, sedan gick vi vidare in till tältet och kikade på Black Bonzo, som faktiskt var bra mycket bättre än jag förväntat mig =)
Jäklar vad en hammondorgel kan få det att svänga.

Efter det tyckte vi inte att banden verkade så intressanta så vi tog en promenad bland djuren och Linda plåtade som en galning.
Det blev sälar, pingviner, getter, gutefår, påfåglar, dovhjortar och hästar som fastnade på kameran bl.a + även vi fyra som var med då - för vi mötte ju upp Peo på plats.
Han fick även stå modell för lite porträtt när vi nästan var tillbaka vid bilen, medan Dennis blev igenkänd från Abramis av några andra parkbesökare.
Så jag stod och höll på att blåsa bort med en reflexskärm i nävarna, medan Peo tyckte det var lite halvpinsamt =)

På vägen hem stannade vi till på Lejonet & Björnen där Dennis köpte den största glass jag nånsin sett och med noisettetopping på dessutom - den rann hejdlöst åt alla håll och kladdade ner servitrisens tröja.
Tjejerna som jobbade där kom med glada tillrop under hela tiden och var spända på att se om han verkligen orkade äta upp den =) Det gjorde han och dessutom hann han smaka lite från Lindas glassbägare.

Sedan via affären för att köpa nåt grillbart och så hem.
Grillen startades dock inte förrän vid nio eftersom alla var rätt mätta efter glassen.
Men sedan blev det kött, korv, majskolvar och potatissallad för hela slanten.
Och efter maten stack jag och Linda ut på vändplatsen för att fota lite fashion i mörkret.
Till skenet av min bils helljus, en reflexskärm och en blixt med paraply.
Helt lätt var det inte och kallt som fan för mig. Men ett par av bilderna såg ut att kunna bli riktigt coola med lite efterarbete.
Och så var det nåt som Linda aldrig testat förr heller så det var också skoj.

Antar att det kommer upp nån liten bild från detta någon gång längre fram.

Kommentarer
Postat av: anna

Jobbar du som modell ibland eller är det bara en hobby? Verkar kul och bilderna blir ju jättefina.

2007-08-26 @ 12:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback