En heldag på stan...

...kan göra vem som helst trött.
Stack hemifrån kvart över nio i morse.
Mina mc-byxor hade givetvis inte kommit. Men killen som beställt dem åt mig hade ringt och skällt lite på Jofama som skulle skicka dem så att de kommer imorgon... annars tror jag de får en påhälsning i Malung på semestern av en arg quinna.
Så Patrik får svänga om imorgon efter jobbet och hämta dem.
Sedan stack jag till Lotta och lämnade tillbaka kläderna.

Vidare in till stan där första stoppet gick till Nordea för insättning av alla sparade mynt.
Drygt tusen kronor blev det !!!!
Inte illa. Det är bra att spara växelmynten, det blir en hel del på ett halvår som man ändå inte saknar under tiden.
Sedan gick jag in på Wedins bredvid och köpte en knallgult paraply i handväskeformat.
Har ju en fotoidé där jag behöver ett färgglatt paraply + att jag glömt mitt andra hemma och himlen såg ut att kunna öppna sig närsomhelst.

Efter det ner mot brunnsparken. Gick in på Gina Tricot där jag köpte en grå cardigan. Provade lite andra grejer med, bl.a. lackleggings, men hu vad de satt illa. De satt bra ner till knäna, men runt knäna satt de sladdrigt och det är INTE snyggt. Provade även en sticka urringad klänning med kort ärm, men den var alldeles för lång för att bli riktigt snygg i mina ögon.
Smet in en snabbis på Shock, såg en skitsöt topp med vita döskallar på bröstet, men fanns bara för stora storlekar kvar. Hejade på Micke.
Gick vidare till Jensens Bofhus där jag och Patrik åt lunch. En jäkla massa mat blev det. Och gott var det.
Träffade Cissi där inne som berättade att de redan flyttat till radhus de köpt i Utby... snabba puckar.
Bad henne maila adressen så man kan komma och hälsa på någon gång.
Sedan stack Patrik tillbaka till jobbet och jag fortsatte min shoppingrunda.

Hittade ett par snygga korta shorts på HM i beige och brunt. Blir schysst med ett par tjocka strumpor under till stövlar i höst och vinter.
Sedan snackade jag lite skit med Isabelle inne på Sisters. Hon berättade om deras hemska Roskildeupplevelse och hur det knappt gick att ta sig hem eftersom vägarna var avstängde p.g.a vattenmassorna.
Dessutom hade hon lyckats med att bli matförgiftad när de tagit sig in till stan och käkat på en thaikrog.
Hon lät inte speciellt sugen på att åka tillbaka till Roskilde ha ha ha.

Inne på Pepper hittade jag en röd sjal med lite frans på som jag också skall ha till en fotosession.
Endast 60 kronor, så den fick följa med hem också. Vet dock inte om jag kommer använda den till något annat.
Sedan in på Kicks där jag köpte nagellacksborttagning så naglarna slipper se så skabbiga ut, bomullstussar, Scholls hälskydd mot skavsår samt en shimmer foundation från Isa Dora att blanda ut den vanliga foundationen med nu i sommar för lite mer lyster. Kanske kan funka med bara den också.

Sista anhalten blev Zara där jag köpte en mörkgrå jumper med ganska generös urringning.
Den blir snygg att ha bara den, eller med ett linne eller skjorta under.
Man kan nog summera dagens klädshopping med att det är saker som blir mest användbara då sommaren tagit slut. Men ändå saker som jag kan använda mycket och till vardags.

SUMMA: 921 kronor.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback