Tankarna mal...

Vi har sett på film, Dirty. Den var inte speciellt bra - bara våldsam.
Men hela tiden mal tankarna i huvudet.
Varför valde han att lämna oss? Fanns det ingen som kunde stötta honom?
En massa minnen bubblar upp. Han var med vid två mycket betydelsefulla händelser i mitt liv.
Då jag träffade Micke och då jag drygt fem år senare träffade Patrik.
Jag lärde känna honom medan han ännu bara gick i gymnasiet.
Vi umgicks mer och mer sällan... jag tyckte han gick ner sig, men försökte få honom att komma tillbaka till de gamla vännerna istället för att hänga med de nya han fått bara p.g.a sitt leverne.
Jag bad honom att ringa när som helst om det var något istället för att tända på.
Man kan inte tvinga någon... jag tyckte jag gjort tillräckligt - kunde jag ha gjort mer?
Jag tror inte jag träffat honom sedan den dagen då vi spelade på Cronan. Det är snart två år sedan.
Det känns inte som att det var så länge.

Jag minns alla roliga stunder.
- Vi gjorde lokalradio i Alingsås, jag fick vara dagens hemliga gäst.
- Han bodde hos mig i Gbg en galen helg då jag vaknade ur min avslappningsövning av att han låg bredvid mig och garvade.
- Då han stod och vrålade om att hans band sög då de dragit sig ur en spelning i Ullared då vädret var uselt.

Jag minns också de tråkiga.
- Då vi kom hem till honom en påsk och han var för pundig för att sätta på kaffe och hur han skämdes över att jag såg honom i det skicket.
- Hur han på fest hemma hos mig för hundra år sedan bröt ihop för att nån läkare gett honom fel daignos och hur jag fick trösta honom då han satt och panikgrät.

Just nu vet jag inte om jag vill minnas... jag vill veta varför? Jag trodde han var på väg tillbaka.
Det sista jag pratade med honom verkade han positiv. Gav drogerna honom ångest? Höll han på att försöka bli ren och gav det honom ångest att det var svårt att stå emot? Var det någon av de andra kompisarna som stod honom närmre som visste hur kasst han mådde, eller dolde han det för alla?
Kunde någon ha hjälpt honom? Ville han bli hjälpt?
Jag blir tokig av alla dessa frågor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback