Trädgårdspyssel

Idag har det varit stora pysseldagen hemma hos oss.
Efter frukost till Star Trek gick jag ut och grävde upp och flyttade på rabarberna.
Sedan sådde jag dill, morötter och en massa blommor i landet på baksidan.
Under tiden grävde Patrik upp ytterligare två rosenbuskar på gaveln.
Skall bli spännande att se hur det tar sig i landet. Om ca två veckor bör man kunna se lite grönt sticka upp.
gr?nsakslandet
1. Rabarberna jag flyttade.  2. Miniatyrsolrosor - blir ca 50 cm höga. 3. Blåklint. 4. Dill.  5. Morötter.
6. Regnbågslupiner.  7. Sommaraster.  8. Ringblommor.

Strax före två dök mamma och pappa upp på oväntat besök med lite fika.
Det var precis lagom för då var jag klar i landet och magen hade börjat kurra. Så vi satt på uteplatsen och mumsade äpplemuffins tillsammans.
fika

När de åkte startade vi projekt däckbyte på vår bil. Sista dagen och allt. Det gäller att vara ute i sista minuten ha ha. Det gick rätt snabbt eftersom vi hjälptes åt. Vi såg att vi måste byta två av sommardäcken för de var i stort sett helt slut. Efteråt när jag ändå skulle tvätta av vinterdäcken passade jag på att vattna häcken och rabatterna på framsidan. Det har ju varit så torrt ett bra tag nu.
Passade på att plåta våra färgsprakande tulpaner också när det låg en massa glittrande vattendroppar på dem.
   

Till sist tog jag mig en välbehövd dusch. Sedan lagade jag mat åt oss medan Patrik byggde om ett skåp.
Pasta med falukorv i creme fraichesås fick det bli idag. Vi åt samtidigt som vi såg en Wallander-film.
Bra som vanligt.
Nu blir det snart sängen, men först skall jag packa ihop ett ombyte kläder och sminket jag skall ha imorgon på fotograferingen.
Dessutom blir det första arbetsdagen i våra nya kontorslokaler imorgon. Spännande att se om de fått fler än en telefonlinje att fungera sen i fredags, annars blir det nog problem.


Kommentarer
Postat av: Råttan

Ohh.. Vilka fina färger det är på blommorna..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback