Första viktmålet klarat.

Startade mitt medlemskap på Aftonbladets viktklubb den 21:e juli i år, mitt under semetern.
Satte som mål att jag skulle gå ner 6 kg på 20 veckor.
D.v.s vara klar i början av december.
Satte ett så långt mål för att känna att det verkligen inte skulle bli en belastning.
Och det har det inte känts som heller. Ok.. i början var det svårt att låta bli godiset för mig som ätit lite varje dag, men i takt med att sockret gick ur kroppen så blev det enklare.
Och nu kan jag köpa hem lite godis och vara nöjd med det.

Så idag fick jag starta om mitt program. Hade egentligen tänkt sätta 3 kg på 6 veckor så att jag skulle vara klar innan jul, men såg då att mitt antal kalorier att äta per dag blev alldeles för lågt så jag ökade på tiden till 10 veckor istället.
Alltså... 21:e januari 2008 skall jag vara nere på min forna matchvikt - 56 kg.
Och därefter gäller det bara att hålla sig däromkring.
Det gör 9 kg på ett halvår. En långsam men stadig minskning som gör att jag lagt om mina vanor rätt ordentligt.

Today I'm the big winner!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, det blir väl och bita ihop... Försöka få fram åtminstone ett hej liksom..
Får ta med en lapp där det står - "jag har tappat rösten, ställ bara frågor som jag kan svara ja eller nej på."

Postat av: Susanna

Grattis!!!

Aha. Det är så det funkar alltså? Man får kaloriinstruktioner och famlar inte bara i blindo och hoppas på det bästa som man brukar..? Hm. 56 hade ju varit rätt gôtt att nå ner till, faktiskt...

2007-11-12 @ 10:49:12
URL: http://drakona.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback