Vervirrt.

Jaha.
Igår kunde jag givetvis inte somna.
Jag började tänka på jobbet och undrade hur mycket som fanns att göra och om kollegan som slutade faktiskt hade jobbat båda mellandagarna som hon sagt att hon skulle.
Från det började jag tänka på min kommande trettioårsfest.
Och från det på bröllop och började i huvudet räkna lite lätt på vad bara maten skulle springa loss på om man bjöd de närmsta i släkten + de närmsta vännerna på bådas sidor... det blev alldeles för dyrt ha ha.
Sedan orkad e jag inte ligga och tänka mer så jag smög iväg med min bok in till andra rummet och läste ut den.
Efter det tillbaka in till sängen där jag vände och vred på mig nästan ytterligare en timme innan jag till slut somnade.
Alltså har jag kanske fått två och en halv timmes sömn inatt.

Väl framme på jobbet visade det sig att vi haft inbrott nån gång mellan lördag och imorse.
Nån hade plockat ur nedre glasrutan i dörren, krupit fram till chefens rum där de släpat ut ett förvaringsskåp i typ kassaskåpsmodell som de sedan sågat upp med specialsåg och vräkt ut innehållet över hela pentrygolvet.
Sedan hade nog larmet gått så då hade de slitit ur larmmodulen ur väggen.
Spännande värre.

Orderhögen var rätt stor eftersom kollegan som slutade bara hade jobbat en knapp dag av två.
Sedan hade hon tydligen blivit sjuk.
Och på hennes skrivbord låg nu mängder av papper vi inte visste om hon var klar med eller inte och hon kommer ju inte tillbaka mer.
En annan kollega dök inte upp och hörde inte av sig så klockan nio ringde jag hem till henne för att kolla så inget hade hänt.
Hon trodde då att vi var lediga fram till måndag - i nästa vecka.
Man kan säga att läget var lite lätt förvirrat. Och det har varit att göra precis hela tiden idag, jag som trodde man kunde få en mjukstart.

Well - nu blir det sängen i alla fall och idag kommer jag nog inte ha problem med att somna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback