Åsas gröna & sköna möhippa !!!

Igår var det då dags för oss (Åsas vänner) i Göteborg att försöka göra en minst lika trevlig hippa som de i Stockholm hade ordnat.
Eftersom vi inte blev sådär vansinnigt många bestämde vi oss för att ta det ganska soft och bara ha en väldigt trevlig kväll där vi fick chansen att faktiskt umgås med Åsa.
På lördag under bröllopet kommer hon ju liksom inte att ha tid att prata så mycket med varje gäst =)

Så vi började med picnic på baksidan av Kristines hus i Kålltorp.
Det var räkor, aioli, vitt bröd, ost, majonnäs, bubbeldricka, vitt vin, kladdkakemuffins, godis mm.
Vi hade dessutom hängt upp knippen med gröna ballonger och brett ut gröna och gula filtar på gräset.
T.o.m godiset gick i olika gröna nyanser.
Nice!!!

Åsa dök upp tillsammans med ett syskonpar hemma från gatan strax efter sex iförd en vit keps med texten "Brud 2008" och som hade en liten tyllslöja sydd bakpå.
Och så givetvis ögonbindel. Så hon hade ingen aning om vart de kört henne, men hon blev glad när hon såg oss och framförallt picnicen, eftersom hon inte hunnit äta middag ännu.
Där satt vi och åt, pratade och skrattade. Jag skrattade så mycket liggandes på mage att jag välte ut kaffe över filten.
Typiskt mig!

       
   
   

Sedan strax före halv tio packade vi in oss i två bilar och körde in mot stan.
Vi hade nämligen bokat in oss på virtuell bowling på Hard Rock Café.
Väl där möttes vi av en drinkbricka med fina cocktailglas med sockrad kant.
Vi som körde fick lika fina drinkar, men med alkoholfritt innehåll. Mums!
Sedan bytte vi om till de otroligt läckra bowlingskorna och började kasta klot hej vilt.
Mitt lag förlorade, men damn vad skoj vi hade... speciellt åt Åsas benlyft.... hon har minsann sms:at idag om träningsvärk i rumpan.

   
     

Efter bowlingen gick vi ner till gatuplan och drack en drink till. Eller jag drack vatten. Kristine också..  hon skulle vara på jobbet redan klockan sju imorse.
Sedan frågade vi ut Åsa om alla seriösa förhållanden hon haft osv... lite "heta stolen" över det hela.
När klockan började närma sig halv ett så tackade jag för mig och körde hemåt.



Men vilken härlig kväll!!!
Tack Åsa och tack ni andra tjejer som hade fixat så fint!!

På lördag smäller det!

Kommentarer
Postat av: Linda

Man blir ju avundsjuk, det ser ut som ni hade skitskoj :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback