Farmors begravning

Stack från jobbet vid lunch hem till mamma och pappa.
Pappa hann jag bara hälsa på eftersom han ville till kyrkan lite tidigare och ta lite kort på kransarna och kistan.
Halv två ungefär drog det igång.
Det gick bra för mig ändå tills vi skulle sätta oss i kyrkan då började tårarna komma.
Jobbigt också att se sin pappa så ledsen, inte ofta jag sett honom gråta överhuvud taget.

Det var en fin begravning i alla fall.
Framförallt den personliga delen där prästen pratade om farmor och hennes liv.
Om hennes humor och politiska engagemang - något som faktiskt gjort att vi två då jag var yngre haft ett par hätska diskussioner.
Men ju äldre jag blivit desto mer har jag uppskattat min farmor just för humorn och viljan att diskutera.
Det hela avslutades till tonerna av "Amazing grace".

Efteråt fick vi mat och tårta hemma hos min faster och farbror.
Då var det lite trevligt att få chansen att prata lite med kusinera mm. Inte så ofta vi ses.
Dessutom fick de lite glada nyheter mitt i det sorgliga om att det vankas bröllop nästa sommar.

Nu är i alla fall överstökat.
Och det blev ett bra avslut.

Nu skall jag nanna kudden - är lite trött både fysiskt och mentalt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback