Influensa?

Drömde hela natten om att jag var liten och låg och sov mellan min mamma och pappa och klagade för att jag mådde illa. I min dröm var mamma inte så nöjd över att jag närsomhelst kunde kräkas i deras säng.
När jag sedan vaknade av väckarklockan mådde jag verkligen illa.
Gick i alla fall upp och fick i mig en macka och en kopp te.
Vi åkte till jobbet och jag tänkte att kanske går det hela dagen, annars får jag väl åka hem.
Tyvärr blev jag helt ensam idag då en kollega var på besök hela dagen hos ny leverantör och den andra hemma med vård av barn.

Framåt halv tolv när jag gjort ett par vändor in på toaletten för jag trodd ejag skulle kräkas fick jag nog inse att det var dags att gå hem om inte för min egen skull så för mina kollegors, så jag inte smittade dem med något.
Patrik var snäll och hämtade mig så jag slapp sitta på en buss hela vägen hem.

Så nu har jag legat nedbäddad i sängen från strax efter tolv fram till alldeles nyss.
Nu var det det dags att försöka få i sig lite ma tyckte jag, så jag sitter här med en tallrik youghurt med lite musli och ett stor glas vatten.
Det känns konstigt i kroppen. Jag mår illa och magen känns svullen och öm, jag börjar få ont överallt i kroppen och jag har frossa lite då och då samt ett huvud som känns som en vattenmelon.
Är det detta som kallas för influensa??

Kommentarer
Postat av: Ann

mja, influensa eller melonskalle :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback