Lokala alkisar

Vi var på systemet på lunchen för att shoppa lite.
Marie handlade en flaska Malibu och jag två flaskor rosévin.
Framför oss stod en gammal dam som hade en flaska vitt.
Den hade hon ställt på avlastningsbänken precis innan rullbandet.

Då kommer en stadig man med två lock öl och säger till damen - öhhh flytta på flaskan så jag kan ställa av detta.
Sedan står han med sin fru i kön och fnyser åt att hon ställt en flaska ivägen för hans flak, sedan gnäller han över alla kärringar som skall dricka vin, eftersom jag också hade vinflaskor.

Jag fick bita mig hårt i läppen för att inte vända mig om och säga åt honom att bete sig som folk.
För det biter i alla fall inte på den typen av alkisar. Han hade nog bara blivit aggressiv och börjat skrika.
Men vad trött jag är på folk som inte kan bete sig och dessutom måste göra de som står runt omkring dem beklämda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback