Halvdött batteri

Där stod vi då klara för att ge oss av.
Hojen startade ganska snällt efter att ha stått hela vintern utan att jag laddat batteriet.
Så jag backade ut den. Och stängde av den efter en stund medans jag tog på mig mc-stället.
Sedan vägrade den starta. Vi testade flera gånger, men det var knappt att startmotorn drog runt.
Så det var bara för Patrik att hjälpa mig in med den i garaget igen, så fick jag åka på hans bönpall istället.
DET var ingen höjdare. Obekväm sittställning vilket gjorde att jag fick ont i både knän och ryggen som redan var illa innan.
Sedan hade jag svårt att hålla mig vaken på hemvägen och hade jag somnat hade jag nog trillat av och antingen slått ihjäl mig eller blivit överkörd av bakomvarande bil.

Nu har vi i alla fall lyckats krångla upp batteriet och ställt det på laddning.
Vilket även kommer göras innan hojen ställs av för hösten när denna säsongen är till ändå.
Och pappa - jag behöver inte kolla vätskan - detta batterit sköter sig själv stod det i instruktionsboken =)

Vi bestämde oss precis för att skippa gymmet ikväll.
Jag är helt slut i alla fall. Får köra hårdare i veckan som kommer istället.
Nu blir det snart film och lite godis eller en glass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback