Ung & sliten?

Ibland när jag surfar runt på diverse communities på nätet, typ; Modellbilder, Facebook, Helgon mm så slås jag av hur många unga som redan ser jävligt slitna ut.
Det är unga tjejer i 18-22 års-åldern som ser mer ut att vara nånstans mellan 30-40 år om man ser till deras ansikten.
Lite tragiskt tycker jag. De borde ta hand om sig lite bättre.
Och nej, då menar jag inte hudvård, utan överhuvudtaget.
Kanske sluta röka, inte festa så fota, få nån timme mer sömn på nätterna och kanske börja motionera.

För ofta kan jag se en bild och tänka.... "hon är nog i min ålder" så ser jag att hon är 10 år yngre.

Nån mer som gjort denna reflektion?

Kommentarer
Postat av: Sofia

Eller så är det vi old farts som vägrar inse att vi åldras? s

Haha nä men jag tror faktiskt att du har rätt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback