Betyg

Nu har jag letat fram mitt kuvert med alla betyg och intyg jag hunnit samla på mig under årens lopp.
En hel del har det blivit.
Inser att jag hade faktiskt ett rätt hyfsat slutbetyg från gymnasiet. Inte för att det är värt skitmycket då man söker jobb nuförtiden, men i alla fall =)

G      - 14 st
VG    - 16 st
MVG -   7 st

Man kan väl konstatera att MVG låg främst på språk och idrott.
Det syns ju i alla fall vilka ämnen jag tyckte extra mycket om.
Det som i efterhand känns mest surt är att jag bara fick G på alla ekonomiämnena, det var ju ändå den inriktning jag hade valt.
Men å andra sidan valde jag ekonomiskt program mest för att det i alla fall var någon inriktning istället för att "bara" gå samhäll-samhäll. Och att läsa humanistiskt kändes lite läjligt då det end som skiljde från mitt val med alla språk som tillval var latin.
Och tack vare den ekonomiska inriktningen har jag läst ända upp till matematik C.
Senare även D-kursen på tekniskt basår.

Nåja.. det var kul att kolla igenom kuvertet.
Fanns en del intyg jag hade glömt att jag fått. Alla kanske man inte måste visa, men om man visar alla kommer man snabbt se ett mönster som tyder på att jag är noggrann, tar mycket eget ansvar och är lätt att samarbeta med.
Och det är tre ganska viktiga egenskaper tycker jag själv i alla fall.

Hittade dessutom ett intyg från då jag var på praktik i Tyskland. Kan ju vara skoj att ha med som en liten bonus.
Kanske inte alla som under gymnasiet fått möjligheten att praktisera på ett tyskt företag bara sådär.

Nåja...
Nu är alla papper framme inför CV-skrivandet.
Känns gött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback