En tre rätters middag senare...

Vi kom hem till mamma och pappa vid halv sex och fick först en förrätt bestående av toast, gravad lax, räkor och en kräftstjärt. Mums.
Sedan blev det kalkon med potatiskrocketter och diverse tillbehör till huvudrätt.
Till dessert fick vi mandariner som legat i lag gjord på stjärnanis, kanelstängerm vaniljstång, saffran mm och till detta vaniljglass.
Superdupergott med det lite kryddiga till det syrliga och den kalla vaniljglassen.

Nu är vi hemma igen och här hemma var det kallt.
Men med lite tips från pappa som haft CTC på luren idag började jag mecka med våra inställningar på pannan.
Det visade sig att under de sista 24 timmarna hade den endast varit i drift en timme och 45 minuter och startat om hela 4 gånger.
Av någon anledning programmeras den att stänga av vid -10 grader även om den klarar att gå ända ner till -15.
Så detta har jag justerat upp nu plus attt jag ökat lutningskurvan något eftersom vattnet ut till radiatorerna aldrig kommer upp i tillräckligt hög temperatur.

Så får vi avvakta till onsdag och se hur det går, annars får baby ringa till CTC och prata med dem direkt.
Nu har jag i alla fall skrivit upp allt som stor på displayen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback