Föräldrapenning?

Ok.
Skall jag vara helt ärlig så har detta med ev. arbetslöshet satt lite griller i skallen på mig.
Nånstans vet man ju att det är snart dags att försöka få en kotte om man nu kan och vill.
Och då vill man ju inte sitta på pottkanten rent ekonomiskt.
Men idag fick jag hjälp av en tjej vars blogg jag läsar varje dag...
Evelina.

Hon hade haft samtal med försäkringskassan där de berättat att föräldrapenningen beräknas på inkomst på senaste anställning ifall man nu var arbetslös.
Det var som om en stor sten föll från mina axlar.
Men självklart vill jag ju allra helst ha jobb!

Och vem vet... när den dagen väl kommer, så kanske man inte ens kan få kids.
Ohhh well... typiskt mig att alltid försöka ha allt så upptyrt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback