Missad betalning via autogiro...

...hur är det möjligt?

Fick ett brev från Shell idag att de inte kunnat dra pengar från mitt konto och därför har jag inte betalt min faktura.
Tyckte det lät skumt eftersom jag aldrig sett något minussaldo som tytt på att någon försökt dra peng, och när jag gick in och tittade på mitt kontosaldo under det dyng pengarna skulle dras, så hade jag nästan hela tiden betydlig mer peng på kontot än vad räkningen gick på.

Sedann har jag rätt mycket som dras på autogiro varje månad, så jag kan inte riktigt hålla koll på varenda faktura utan att logga in med e-legitimation och se vart varje post går.

Givetvis hade de stängt kontoret för dagen nu när jag försökte ringa, så jag får fixa det imorgon på lunchen.
För ingenstans på pappret jag fick hem stod nåt OCR-nummer så jag kan göra en vanlig inbetalning.
Suck.

Kommentarer
Postat av: Bright

Jag råkade åxå ut för det för ett år sen..tre missade betalningar på autogiro..facket hade visst glömt att dra..kul på hjul när dom ville ha 1000 spänn på en och samma inbetalning..hmm..mutter..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback