Seminarie och fika med Mr. Viktor

Idag har varit hektiskt.
Har varit på intervjuseminarie på Trygghetsrådet mellan 13-16.
Mycket nyttigt måste jag säga.
Tjejen som höll i det jobbar i normala fall som rekryterare på Volvo AB.
Så man kan ju säga att hon visste vad hon pratade om.

Vi fick lära oss vilka frågor som var vanligt förekommande och ungefär hur utläggande svar rekryteraren förväntar sig osv...
Så nu kan man sitta hemma och fundera på vad man har för svar att ge.
Frågan: Vad gör du om fem år? är inte helt lätt att bara svamla ihop ett svar till.
Inte heller frågan: Vad förväntar du dig av en chef?

De flesta tittade lite skumt på mig när jag sa att jag sökt ca 70 jobb under mitt halvårs varselperiod samtidigt som jag fortfarande fått jobba kvar på heltid.
Tror de undrade lite hur det kunde vara ngn vidare kvalitet på mina ansökningar när jag kom upp i de mängderna, men jag har ju fått feedback från min handläggare att det ser bra ut och bara småtips på hur jag skulle kunna förbättra mina personliga brev, så så illa kan inte kvaliteten ha varit.

Efter seminariet lämnade jag in våra undervattenskameror för framkallning.
En uppsättning av papperskopior samt få dem på CD digitalt har jag beställt. Om en vecka kan vi hämta ut dem!
Spännande!!!


Sista men inte minst var jag och fikade med min gamle vän Viktor från landet.
Numera Mr. Viktor efter lite jobbturer till Indien.
Vi hann uppdatera varandra ganska bra om vad som hänt de senaste sex åren på 2½ timme.
Och det känns inte som att det var så längesedan.
Nu är vi båda gifta och bor i hus, så nästa gång kanske vi får ses alla fyra så våra respektive får träffa oss också =)
Så himla kul att träffa honom igen och en del garv blev det om hysteriska skidberättelser där en släkting till mig figurerade, eftersom de är gamla kompisar.

Nu blir det nog snart sängen här, för jag är helt slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback