Gårdagens debatt

Postade länk till denna damens blogg inne på Facebook igår och jäklar i min lilla låda vilket debatt det blev =)

Alla tycker ju olika.
Och alla tycker inte det är snyggt med så mycket muskler på en kvinna.
Men jag tycker nog att en del av inläggen blev lite osakliga.
Hon har kvinnliga former, d.v.s midjan är smalare än både höft och byst, hon har fortfarande lite byst osv.
Och efter att ha följt bloggen ett tag tyckr jag inte det verkar som att damen ifråga lider av några ätstörningar, hon är däremot oftast duktig på att planera sin kost och äter en helvetes massa tillskott.

Hon verkar träna hårt, ofta och disciplinerat.
Det är därför jag valt att följa hennes blogg.
Inte för att jag vill se likadan ut i kroppen, för i mitt tycke har hon för lite kroppsfett och kanske lite för mycket muskler, men hon ger mig en kick till att ta mig iväg till gymmet istället för att vara lat och sitta kvar hemma framför datorn eller i soffan.
Så jag använder hennes blogg som min personliga sparringspartner.
En del har en träningskompis som de bestämmer tid med, men det har oftast inte jag.

Dessutom som min vän Daniel sa; hade det varit en manlig elitidrottsman inom t.ex. fotbollvärlden som lade lika mycket tid och energi på träning och kost, så hade ingen knappast lyft ett ögonbryn...

Kommentarer
Postat av: Anna från VK

Jag håller med dig! Inte så oväntat kanske. ;-)



Jag förstår inte varför kvinnor ska jämt kritisera andra kvinnor. För i detta fallet så var det så igen!



Hon ser inte manlig ut, och det är många kvinnor som skulle vilja se ut som henne!



Men istället så ska man klaga och känna sig själv bätte! Så jävla typiskt, och svenskt skulle jag vilja säga!



Det är många som inte tänker på att på fotograferingar så är dessa människor deffade. Ett par kilo mer i vikt, och de ser mer ut som de flesta andra, smala och vältränade. De ser oftast inte ut så som på bilderna året om!



Ännu mer irriterar jag mig på att det jämt ska påpekas att det är resultat på olaglig väg! Vem vet det? Klart att det finns, men för den sakens skull kan man ju inte förutsätta att det är så alla gör! Nä, det är precis som att det är för bra för att vara sant, så att de som säger det, ska slippa göra jobbet själva!



Jag var bara tvungen att yttra mig! Hoppas det är okej tjejen! :-)



Kram!

2009-10-08 @ 11:33:59
Postat av: Anna från VK

Skrev nyss en kommentar... hoppas den dyker upp sen.

2009-10-08 @ 11:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback