Symaskinsservice?

Satt vid min dator i godan ro och hade precis ätit och skickat iväh en jobbansökan, så plingar det på dörrren.
Två gånger, sedan paus lagom länge så jag hann resa mig från min stol, sedan två gånger till och ytterligare två gånger innan jag hann nerför trappan.
Redan där blev jag irriterad.
Ärligt talat, villaområde dagtid, inte ens säkert någon är hemma till att börja med.
Sedan kan man väl åtminstone vänta 15 sekunder innan man plingar en andra gång??

Stod en gubbe utanför som sa sig komma från symaskinsservice och frågade om jag var frun i huset.
Ja, sa jag. Ung fru sa han då.
Sedan frågade han vad jag hade för maskin och hur ofta jag använde den och om den funkade.
Sedan avslutade han med att mer eller mindre bara gå.... ok, han fattade att jag inte var intresserad, men man kanske kunde avsluta med ett tack för mig, hör av dig om du behöver hjälp?
Eller något hej då, eller så???

Han kanske skulle behöva en vett och etikettskurs istället för att ge service.

Kommentarer
Postat av: Azzazin

Hahaha vilket ufo! Fast vad grym du e som inte skällde ut honom för det hysteriska plingandet! :)

Postat av: Råttan

Tur att det var du som öppnade dörrren & inte jag.

Då hade jag fan frågat va FAN det var frågan om.

Sen hade jag hömtat bilnycklarna och kört över fanskapet när han gick ut på gatan.

Dragit med mig honom efter bilen och kastat honom i stenkrossen...

Ellerr något i den stilen.. Ha ha ha..

2009-10-08 @ 16:23:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback