Hektisk dag...

Det har verkligen varit fullt upp idag, men med mestadels roliga saker.

Först åtta timmar jobb, kanske dagens tråkigaste, men det livades upp av att Kristina kom och hälsade på och åt lunch med oss.
Det funkade bra med skolan för henne även om hon tyckte det var mycket.
Hon kommer att lyckas kanon, det är jag helt säker på för flitigare människa är svårt att hitta.

Sedan stack jag till Sävedalen där jag hade make up med söta Emmeli.
Hon spelar normalt rätt mycket handboll, men onsdagar var lediga dagar, så då passade vi på.
Hon blev kanonsnygg och hennes vovve höll nog också med, vovven var söt hon också.

18:48 rullade bilen mot stan och min kusins födelsedagsmiddag på Vino Tapas.
Var tvungen att tanka på vägen.
Hittade ingen parkeringsplats i stan och snurrade varv på varv tills jag till slut hittade ett P-hus inom rimligt gångavstånd.
Middagen startade 19:00.
19:45 ramlade jag in och gjorde en panikbeställning ur minnet på vad jag ville ha för tapas.
Det bidde enchilladad, vitlöksräkor i chilisås och manchego-ost med marmelad till.
Supersmaskigt!!!

21:00 fick jag lov att bryta upp igen, men jag tänkte att en dryg timmes sällskap var bättre än inget.
Exakt 21:00 stängde de igen ett eller två rör på Tingstadstunneln, så det var givetvis kö från helvetet.
Nåja, jag stressade för en gång skull inte upp mig utan satt och njöt av ljudboken jag lyssnar på.
21:50 knackade jag på Åsas dörr för att byta en foundation mot en annan.
22:00 min gröna bil backade upp på parkeringen hemma.

22:15 jag har lyckats hinna byta om, sminka av mig och göra mig iordning för sängen.
Gött jobbat!!!

En fin bild på min kusin Joakim och hans goa sambo Åsa får illustrera dagens inlägg.
GRATTIS!!!

Foto: Linda Helsing, såklart =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback