Nytt benpass

I alla fall till viss del.
En del av övningarna är ju kvar.
Men jag har bytt ut den sittande benpressen mot hackliften.
Damn vad mycket tyngre det känns.
Kanske lite psykologiskt också när man vet att det inte stoppar neråt.
Kände mig inte helt hundra idag, lätt ofokuserad samt lite klen i kroppen.
Nästa pass blir bättre!
Det dumma med hackliften är att jag inte vet vad den väger i sig självt.
För det är en hel del vikt även när man inte har viktplattor pålastade.
Men jag kan bara redogöra för de vikter jag hängt på.

Dagens pass:
Benpress/böj i hacklift: 1x10 20kg + 1x8 30kg + 2x8 40kg. (Testat mig fram lite idag)
Vadpress i hacklift: 4x20 90kg, mycket enklare att göra rörelsen korrket här än i den sittande pressen.
Utfall i smithen: 3x8 70kg.
Benspark: 4x7 25kg (hade orkat mer, men som sagt inget vidare fokus idag)
Lårcurl: 2x6 25kg + 2x7 20kg.
Magrotator: 3x6 50kg.
Situpsmaskin: 4x8 40,5kg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback