Roliga nya övningar

Har ju bytt ut lite övningar på gymmet nu när jag gjorde nytt träningsprogram.
Så idag har jag gjort två helt nya grejer jag inte gjort tidigare.
Det är ju lite lurigt innan man kommer på hur man skall få bra teknik, men de sat ganska bra även nu första gången tycker jag =)

Dagens pass:
Bröstpress rak rygg i maskin: 5x8 27kg.
Flyes i maskin: 4x8 27kg.
(skulle kört press i kabeln också, men den var upptagen, får spara till nästa gång)
Axelpress med hantlar: 4x8 8kg.
Lyft åt sidan rak arm, en arm i taget: 3x7 4kg (ny övning kände mig klen, men det skall ta sig)
Shrugs: 4x10 15kg. (ny övning. var lite lurigt att inte lyfta med armarna utan bara med axlarna)
Bicepscurl med skivstång: 1x10 + 3x6 10kg.
Koncentrationscurl: 4x6 7kg.
Sit-upsmaskin: 4x10 40kg.
Ryggpress: 1x10 40kg + 4x8 45kg.

Kändes rätt gött efteråt.
Dock har mina träningspass blivit längre den sista tiden.
Istället för 30-35 minuter hamnar de på runt 45.
Förutom benpassen då för de tar alltid lite längre tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback