Svar till S

Hej, S.

Såg din kommentar.
Kul att man kan inspirera någon också =)

Jag lägger upp min styrketräning på tre olika dagar.
För tillfället på följande vis:
Dag 1: Rygg och biceps. 30-40 minuter
Dag 2: Bröst, axlar och triceps. 30-40 minuter
Dag 3: Ben och mage. 45-60 minuter
Plus en dag med enbart konditionsträning. Blandad löpning eller intervaller i 40-60 minuter.

Brukar köra 3-5 olika övningar på de större muskelgrupperna och ca 2 olika på de små som triceps och biceps.

Men skall nog lägga om mitt program om nån vecka och byta plats på biceps och triceps, så jag kör hela baksidan för sig och framsidan för sig.
Vill man få ut max i bicepsövningar skall man helst inte ta dem efter ryggträning eftersom du använder mycket biceps då och redan har tröttat ut muskeln innan du börjar träna den.
Men är man motionär kanske det inte spelar så stor roll, därför har jag gjort lite som jag vill =)

Kommentarer
Postat av: S

Thanx!

2010-04-08 @ 09:47:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback