Förträning inledd

Jag har ju som jag skrivit tidigare anmält mig till en utamning som varar hela januari med fokus på träning och kost. Det uppmanades att man skulle starta och trappa upp träningen nu med konditionsträning varannan dag för att kunna orka när vi väl sätter igång.
Så igår körde jag en halvtimmes styrkepass för att starta igång musklerna och idag på lunchen blev det ett löppass på en timma.
Så nu har jag problem att gå av tärningsvärken - gött värre.
Nåväl nu gäller det att hålla träning ca varannan dag fram till första januari, sedan trappas det upp till varje dag.
Jag är sjuk nyfiken på hur träningsupplägget kommer att se ut.
Har fattat att det är styrka och konditon blandat och med betoning på funktionell styrka.

Träning igår:
30 minuter styrka för hela kroppen.

Träning idag:
60 minuters löpning ínklusive 3x5 minuters powerwalksintervaller - 9 kilometer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback