Julen 2010

Förutom att det var lite få lediga dagar denna julen så har det varit en bra jul.
Vi firade hemma hos varsina föräldrar på julafton, men senare på kvällen kom P hem till oss som vanligt, eftersom de firar lite tidigare på sitt håll.
Mycket mat och skratt, speciellt då min morbror uppvaktades i efterskott på sin 65-årsdag.
Hysteriskt kul ett tag.

Väl hemma hade vi lite egen julklappsutdelning.
Jag hade tydligen varit väldigt snäll i år...???

Bland mina klappar fanns:
Metaltownbiljett
Ny telefon Nokia såklart
Danko Jonesskiva
Böcker
Strumpor
Rivjärn
Presentkort på She Shop
Ett sött armband med berlocker på
mm.

Igår skulle vi ut och käka middag med Fridén och gänget.. en tradition de har varje juldag.
Jag tänkte helt fel med bussarna och vi var inne i stan lite för tidigt, så det blev ett stopp på Avalons bar innan där vi drack varsin drink.
Sedan vidare till Lotus Bar i Linnéstan. Mysigt ställe, men hemskt dålig service.
We'll leave it at that. Kommer nog inte gå dit igen i alla fall.

Idag gick jag upp klockan åtta för att ta mig in till Åhléns rea som skulle smygstarta redan klockan nio.
22 minusgrader visader termometern på - lite kallt skulle man kunna säga.
Det tyckte nog sprinklersystemet i Nordstan också för det hade frusit och sprungit läck så hela SEB's entré var vattenfylld och så även Lagerhaus butiks lager =/
Alltså öppnade inte Åhléns på utsatt tid. Men det gjorde inget för då kunde jag äta frukost i lugn och ro all by myself. Patrik mådde inte så bra så han stannade hemma och skickade med mig pengar att shoppa kläder till honom för.

Att vara Personal Shopper var ganska kul.
Shoppingen går ju så mycket fortare när man inte måste köa för att prova sakerna.
Och han fick hem flera kassar med saker, två långärmade T-shirts, två kortärmade T-shirts, tre cardigans av olika slag och ett par Adidas sweatpants att ha som mysbrallor hemma nu när det är lite för kallt för shortsen.
Själv hittade jag inte så mycket, köpte dock träningskläder för mitt presentkort + lite mer peng och så ett kit med schampoo och balsam från Kerastase, lite specielpris i en julbox, passar ju bra.
Utöver det blev det faktiskt bara en kofta från DAY - mycket fin och kommer sitta som en smäck när jag loosat några kilo efter januaris träning... nu är den liiite tight i ärmarna =)

Men en schysst julhelg har det varit.
Nu är det dags att vila ögonen så man är redo för jobb imorgon igen + en härlig kväll med Tornado Babies.
För imorgon efter jobbat skall jag sammanstråla med Åse, Elin och Sharro för lite häng med mat och vin på stan.


Gilla summan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback