AW med gamla kollegor

Igår inleddes helgen med lite after work med mina gamla kollegor från Lekolar.
Livingroom på svenska Mässan var bokat.
Jag dök upp en halvtimme tidigare för att ta en drink i baren och trodde att någon mer skulle komma tidigare, men det gick jag bet på.
Istället fick jag "hugg" från en snubbe i 40-årsåldern som verkade vara stammis.
Han började dock pratat engelska, så det tog ett tag innan jag fattade att han var från stan också.
Nåja... han var trevlig, men lite tragisk, efter en kvarts samtal framgick det att han hade problem med alkoholen och fått sparken från sitt jobb förra veckan.
Sedan gick han hemåt och mina vänner dök upp. Kul ändå med lite udda möten.

Vi åt texmex-buffé och drack öl/vin och snackade en massa goja som vanligt.
Marie trivs fortfarande på sitt jobb och kommer snart bli fastanställd och antagligen samordnare för hela deras kundservice på tre orter, Kul!
Kristinas utbildning är halvvägs genomförd och hon känner att det känns rätt även om det var väldigt svårt mestadels av tiden.
Ingela sitter av sina sista månader nu innan även hon drabbas av kontorsflytten och blir utan jobb.
Linda hade fortfarande inte hittat ett nytt jobb, men hade en intervju på G om en och en halv vecka, så den håller jag tummarna för.
Jenifer hade precis skrivit på kontrakt som bröllopskoordinator och hade varit för att inreda sitt nya kontor under halva fredagen, verkligen kul!!
Ett jobb som passar henne som handen i handsken.

Ett par timmar förflöt och det var dags att ta sig hemåt igen i snålblåsten.
Jag och Linda tog en promenad i varandras sällskap.
Kallt som F*N!!!
Var väl hemma runt kvart över tio igen, skittrött, men glad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback