Förvirrad busstur

Kom iväg i rätt bra tid från jobbet, gick fort som tusan ner till centralen och slapp stå i kö både till pressbyrån och till tidpunkten för att ladda på mitt busskort.
Pratade med baby i fånen om vattenläckan och WOW, hittade en ännu tidigare buss hemåt än den jag tänkt ta från början.
Trodde jag....

Det började med att jag helt plötsligt kände mig osäker så jag bad baby vänta i luren och frågade tjejen bredvid mig:
- går denna bussen till Nödinge?
Det gjorde den, men en liten omväg via Svingeln.
So far så good...

När vi började närma oss Surte insåg jag att ja, bussen går till Nödinge, men inte längre.
Jag skall ju upp till Älvängen.
Men så tänkte jag att en annan buss gick ju tio minuter senare än denna från Nisseplatsen, så rent teoretiskt borde den komma till Nödinge efter min buss, så jag snabbt kan byta där.
Teori och praktik går inte alltid hand i hand...

Då jag stod och frös i kuren i Nödinge såg jag 600 tuffa förbi ute på 45:an.
Den bussen startade 30 minuter senare än den buss jag kom med från Nisseplatsen, men skulle strax vara hemma vid vår hållplats.
Stod där i ca tio minuter till innan nästa Lila dök upp och tog mig hemåt.
Hade varit på resande fot i ca 1 timme och 15 minuter när jag väl kom hem.


Så går det när man tror att man skall tjäna tio minuter och stänger av hjärnan.

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

tack gumman för att du röstade! hoppas verkligen vi ses på sonisphere!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback