Krönika 2009/2010

Viktiga händelser under 2009.

16:e mars,
min mormor lämnade sin kropp och svävade vidare mot nya äventyr. Ibland tror jag att hon tittar till mig och drömmer om henne ibland.
17:e mars, vi på kontoret i Gbg blev varslade från Lekolar och vår sista arbetsdag blev den 30:e september.

7:e april, vi tog ett sista farväl av mormor i Frölunda kyrka.
24:e april ca, vår platta med Thornium släpptes - Mushroom clouds and dusk.

17:e maj, jag och älskling firade 5 år tillsammans.
20:e maj, min bröllopsklänning blev klar och jag gjorde en slutprovning och fick nästan tårar i ögonen när jag såg mig själv i spegeln, den blev precis så fin jag hade hoppats på.
21:e maj, Patriks svensexa gick av stapeln.
23:e maj, jag blev möhippad och hade en lång och mycket trevlig dag med en massa goa tjejer =)
29:e maj, Patrik får veta att han fått den tjänst han sökt på Sahlgrenska, det hela firas med att gå och se Abramis som är i stan och spelar.

5:e juni, Patrik fyllde 35 år och vi blev med en Volvo V70.
6:e juni, vårt BRÖLLOP!! sker under solsken och med ca 75 gäster som vittnen och avslutas med fest och dans inpå småtimmarna.
11-14:e juni, vi besöker Muskelrock för första gången på en folkpark utanför Alvesta i Småland. Succée!
21:e juni, vi såg kungarna av rocknroll AC/DC live på Ullevi.

17-18:e juli, vi har en liten minisemester och besöker High Chaparrall + Sonisphere i Hultsfred där Metallica headlinar.

8:e augusti, vi såg the Queen of pop - Madonna live på Ullevi och regnet höll sig borta!
19:e augusti, jag hälsar på en internetbekant i Genarp då jag ändå är nere och jobbar i Osby, ett mycket trevligt möte visar det sig bli.
22:e augusti, vi firade min fördelsedag med lite grill hemma på altanen och hamnade till sist på mc-klubben som hade fest.
24:e augusti, efter ca 50 sökta jobb fick jag komma på intervju, men fick inte jobbet.
28-29:e augusti, Mary Kay seminarie inne på Scandinavium, en stor händelse med många härliga kvinnor.

20:e september, i en rondell i Alingsås ligger det olja på vägbana och Patrik får inte hävt sin sladd och kraschar med hojen. Han kommer undan med en stukad handled, men hojen får åka till verkstad.
25:e september, min sista dag på Lekolar. Hann jobba nästan exakt fyra år.

1:a oktober, min första dag som arbetslös under hela mitt liv.
15:e oktober, jag är klar med min treveckors intensivkurs som ekonomiassistent.
22:e oktober, vi åker iväg på våt tvåveckors bröllopsresa till Egypten - freedom!!!

5:e november, vi kommer hem igen efter två underbara veckor i värmen.
10:e november, träffade min gamla vän Viktor igen efter 6-7 år och fikade på stan + var på intervjuseminarie som var grymt givade på Trygghetsrådet.
16:e november, jag var på en första intervju hos Lagerhaus där jag fick träffa VD'n Kalle.
17:e november, var på en andra intervju på Lagerhaus och träffade min blivande chef Anna, samt en intervju hos Academic works på eftermiddagen för ett uppdrag som inköpsassistent hos företag i kemi-industrin.
20:e november, jag får ett samtal om att jag fått tjänsten hos Lagerhaus - Victory!!

1:a december, jag började mitt nya jobb på Lagerhaus och hann bara vara arbetslös i 2 månader.
3:e december, den gula katten avlivas eftersom den är allvarligt sjuk och gammal. RIP.
19:e december, vi firade pappas födelsedag med att bjuda in till tapasmiddag och jag var själv överraskad över hur god maten blev.
24:e december, julafton firades som vanligt med närmsta släkten hemma hos mams och paps.
30:e december, Patrik firar sin sista dag på det relativt nya jobbet med att köpa hem smörgåstårta.
31:e december, nyåret firas in tillsammans med goda vänner, god mat och dryck, samt skumpa ihop med grannarna ute på gatan vid tolvslaget.



Löftena då... hur gick det med dem???



Förra årets löften i kursiv stil.

Ha en alldeles underbar bröllopsdag.
Check! Det var en underbart lyckad dag. Regn på morgonen som sprack upp i solsken en halvtimme innan vigselceremonin skulle börja =)
Maten var fantastiskt och festen varade in på småtimmarna och folk dansade sig svettiga och lyckliga.

Gå ner ett par kilon och sedan hålla vikten.
Detta gick käpprätt åt h*lvete. Gick upp alla kilon till där jag var då jag startade min viktminskning, nämligen 66 kilo. Bra jobbat! Jag har inte trivts med min kropp och har inte kunnat använda de nya kläder jag köpte in någon stor utsträckning.

Försöka stressa av mer - igen.
Det var värt ett försök, men gick inte jättebra, speciellt inte då varslet kom siste mars. Jobba heltid, söka jobb och ha ett extrajobb vid sidan om samtidigt som man planerar bröllop kan nog göra vem som helst stressad.
Har i slutet av året känt att de första 9 månaderna verkligen tagit ut sin rätt.

Få lite rullning på mitt nya jobb för Mary Kay.
Det har funkat ganska bra, men har lovat mig själv att hålla det på en lagom nivå vid sidan av ett heltidsjobb.

Köra lite mer hoj.
Hhmmmm.... detta har inte gått jättebra, en längre tur upp till Läckö Slott hann vi med, sista rundan för året resulterade dock i oljespillssladd och Patriks hoj fick stå hos farbror doktorn i två månader.


Löften under 2010.

* Ta tag i min träning och kost igen.

* Lägga allt på en lagom nivå så jag mår bra.

* Sätta mig in i mitt nya jobb ordentligt.

* Göra roliga saker tillsammans med Patrik, bokat är redan Sonisphere och preliminärt Muskelrock samt en tripp till Aten i slutet av sommaren.

Kommentarer
Postat av: storråttan

en bra sammanfattning av det gångna året tycker jag =)

2010-01-01 @ 22:14:44
Postat av: Anonym

2010-01-01 @ 23:11:31
Postat av: Anna

Det är jag som har försökt skriva här ovan, genom mobilen, men när jag skulle skriva orden för att verifiera så gick det snett... så nu ett nytt försök med datorn istället! :-)



Wow! Jag är med på din sammanfattning över händelser 2009! :-) Tackar ödmjukast! :-)



Jag hoppas att vi kan ses igen, om inte allt för lång framtid! Jag vill gärna komma upp till er i Göteborg också. :-)



Kramis!!

2010-01-02 @ 13:13:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback