Trettondagsmiddag hos päronen.

Ikväll har vi varit på middag hemma hos mina föräldrar.
Det var ruskigt halt på vägen dit och fick sladd en gång i höjd med Surte när jag skulle stanna för rött ljus.
Men det ordnade upp sig... tror P var särrade än jag ha ha, mest för att det var jag som körde.

Vi fick kanongod mat.
Förrätt med toast, räkor, rom och citron.
Varmrätten var kalkon, potatiskroketter, mumsig sås och en massa goda gränsaker och gelé.
Till dessert fick vi clementinskivor inkokta i sockerlag, stjärnanis, kanel och vaniljstång och saffran ihop med lite vaniljglass.

Mumma!!!

Så nu är vi hemma i råttboet igen mätta och belåtna.
Snart dags att nanna kudden dessutom.
Dagarna går alldeles för fort...

Kommentarer
Postat av: Lotta

Åhhhh sådana föräldrar vill jag oxå ha

är dom till salu ;))

Kram

2010-01-08 @ 11:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback