Fotbollssöndag!

Nästan hela dagen har gått i fotbollens tecken.
Efter en som vanligt mysig frukost här hemma till Six Feet Under stack jag vid tolvtiden iväg in mot Gbg.
Skulle tanka på Shell hemma och fick ta en omväg runt hela Alafors för att ens komma in till macken p.g.a. vägbygget.... sedan väl där hade de ingen bollpump, så jag åkte vidare till Shell på Jaegerdorffsplatsen - samma där, även på Preem på andra sidan var det samma visa... till slut kom jag till Statoil på Marklandsgatan och de hade en likadan tryckluftsmojäng som pappa har i garaget, så där fick jag äntligen bollen pumpad.

Dessutom började det spöregna när jag kom upp på Marieholmsleden, så vädret var ju inte drömväder direkt.
Mikael + kompis hade redan dykt upp vid planen så jag knödde in mig i deras bil och snackade skit i väntan på att fler skulle komma på plats.

Vid halv två ungefär kunde vi börja köra 7 mot 7 mot Men United.
Det var riktigt bra tempo idag på spelet så jag var bra trött när vi lade av vid kvart över tre.
Lastade in Robbans cykel i min bagage, sedan var vi fem pers som mellanlandade vid Marklandsgatans pizzeria innan vi drog hem till Robban för att se Italien-Nya Zeeland.
Jag missdae dock första tjugo minutrarna eftersom jag ville duscha först.

Men kul att se match. Har inte kollat sedan VM -94 och det är ju rätt många år sedan.
Synd bara att det inte var en roligare match, men hoppas på att det kanske kan bli en repris nästa söndag.
För kul var det.
Efteråt snackade vi skit och slötittade lite på Fear Faktor där de åt levande afrikanska grottspiindlar... grosse!

Tack för en rolig dag!

Dagens träning:
80 minuter fotboll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback