Sista tunga benpasset på ett tag

Har ett rygg och tricepspass på detta träningsschemat innan det skall bytas ut mot ett nytt.
Tänkte då köra fyra veckor med tyngdpunkt på kondition och kanske lägga in ett eller två lättare styrkepass där jag går igenom hela kroppen varje vecka.
Köra på ungefär halva vikten mot jag gjort nu och köra 2x20 eller nåt på varje övning.

Jag har tänkt komma igång med löpningen rejält nu när jag fått inläggen.
Det ger mig bra kondition, mindre kroppsfett samt att jag funderar på att anmäla mig till midnattsloppet i augusti.
Ett lopp är alltid en bra motivator till att lägga upp träningen lite mer fokuserat.
Men jag får ta det lite lugnt första veckan och successivt öka löptiden.
Tills dess varvar jag med powerwalks.

Dagens pass:
Benpress hacklift: 4x8 60kg.
Benspark: 3x8 25kg.
Lårcurl: 4x5 25kg + 2x8 20kg.
Utfall i smithen: 3x8 70kg.

Situps i maskin: 4x10 40,5kg + 2x8 45kg.
Ab crunch i maskin: 4x10 35kg.
Benpendel med rumplyft på bänk: 3x10.
Plankan: 2x30 sekunder.
Avslutade med ytterligare en bålstabilitetsövning som min goda vän Sharro rekommenderade.
Höftlyft med ena benet framsträckt. Det var bra mycket jobbigare än det såg ut på bilden.

--------------------------------------------

Lite lägre vikter generellt idag mot sist.
Har dragit ner ganska mycket på mitt dagliga kaloriintag och det visar ju sig tyvärr även på vad kroppen orkar prestera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback