Finbesök på gymmet =)

Hör och häpna!!
Min käre make följde med till gymmet idag och löste ett årskort direkt.
GÖTT!!!
Så idag har vi kört rygg och biceps tillsammans.
Det tog lite längre tid än vad jag är van vid då vi var två och jag skulle försöka vara lite seriös och instruera honom.
Men vi kommer bli ruskigt effektiva tillsammans efter ett par vändor.
Dessutom är det kanon om han vill hänga på lite oftare, det betyder nämligen att jag kan få lite extra hjälp de där sista vändorna jag egentligen inte orkar göra rörelsen fullt ut och kan då successivt öka på vikterna.

Dagens pass:
Latsdrag med brett grepp: 4x7 30kg.
Sittande rodd: 3x8 30kg.
Chin-ups med motvikt: 3x5 64 pounds (ruskigt klen här, men det skall bli bättre)
Ryggpress för ländryggen: 4x10 44,5kg.
Skuldrorna i utåtrotator: 3x8 20,3kg.
Stående bicepscurl med hantel: 4x6 7kg.
Bicepscurl i kabel med rak stång: 3x8 20kg.

Vi avslutade med:
Plankan 4x30 sekunder på tå. (Riktigt klen här med, måste också förbättras för bättre bålstabilitet)

Nu skall jag snart googla på hur mycket en pound är och verkligen få se hur klen jag är.
Men jag lyckades öka vikt i två av övningarna och gjorde nån rep färre istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback