No Frisktandvård for me???

Ringde upp min tandläkare igår eftersom de i våras när jag var där skulle kalla mig för en ny tid i början av 2010, vilket de inte gjort ännu.
Och eftersom jag tänkte bli vuxen och gå till tandis en gång/år som sig bör ringde jag dem och lämnade meddelande.

Dessutom när jag var där gjordes det både undersökning, besök hos tandhygienist, jag fixade en bettskena eftersom jag gnisslar tänder, samt var där vid två tillfällen och lagade hål, så att jag skulle kunna få en bedömning om vilken riskzon jag tillhörde för att sedan kunna få ta del av frisktandvården.
Den näst lägsta zonen fick jag besked om, ca 75 kr/månad skulle jag då få betala och detta skulle styras upp då jag betalade för mitt besök och gick därifrån berättade min tandläkare.
I kassan fick jag besked om att jag bara skulle säga till vid nästa besök så skulle försäkringen tecknas i samband med det.

Nu till problemet:
Så funkar det tydligen inte alls, utan papper skulle fyllts i inne på tandläkarrummet ihop med tandläkaren och sedan skulle det börja dras peng från mitt konto.
Nu behöver jag dessutom göra en ny undersökning för att se vilken zon jag tillhör eftersom det gått ett drygt år sedan förra undersökningen (dock inte sedan sista besöket).

Jag vart lite sur då och jag tror hon både hörde och förstod varför.
Den tandläkare jag varit hos jobbade inte kvar och hade givetvis inte skrivit något om detta i min journal.
Jag frågade om det fanns någon möjlighet att de kunde få kontakt med henne eller den kvinna som var tandsköterska.
Någon borde ju minnas mig när jag var där så många gånger under ett par månaders tid och vi dessutom garvade en hel del under mina besök, men för dem är jag ju i ofs bara en i mängden.
Hon lovade i alal fall att se vad hon kunde göra och kontakta mig i början på nästa vecka igen.

Hur skall jag som kund veta vad som gäller när de som jobbar med sakerna inte vet?
Får jag inte igenom detta blir det inget nytt tandläkarbesök förrän efter skatteåterbäringen.

Det är FÖR mycket som krånglar just nu... och det märks framförallt på P som har jättesvårt att hålla humöret uppe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback