Bygga, bygga, bygga

Vi håller på och bygger om i vår butik på Östra Hamngatan.
Så igår, idag och imorgon är jag där ett par timmar och hjälper till at flytta saker.
Det kommer nog att bli kanonbra när det är klart, men det är klart klurigare att bygga om befintlig butik som dessutom är öppen för kunder, än att bygga upp en helt ny.
Skall bli spännande att se hur långt de hann efter lunch idag när jag kommer dit imorgon förmiddag.

Vi har haft strömavbrott i ca två timmar här hemma ikväll.
Givetvis glömde jag mobilen hemma då jag snabbvände och for iväg till gymmet.
Hade 14 missade samtal 1½ timme senare - både från Patrik och larmet.
Han var inte så glad över att ha fått kasta sig iväg från replokalen för att åka hem och se vad som var fel.
Tur att det inte var ngt anat än strömavbrott i alla fall.
Och nu är strömmen tillbaks så vi kan sova lugnt utan att oroa oss för hur mat i kyl och frys skall klara sig.

Imorgon skall vi först grundmåla den ena sidan på alla långa plankor vi köpte.
Enligt P var de nämligen bara grundade på ena sidan - skumt när man betalar för grundmålat virke.
När det är klart och de ligger på tork för lördagens takbye på boa, skall vi laga god mat, entrecote med klyftpotatis och pepparsås och fira vår 6-årsdag ett par dagar i efterskott =)
Mys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback