Plattfot

Igår var jag hos sjukgymnasten och fick domen om höfterna.
Det var inte så illa som jag var rädd för.
Jag har helt enkelt lite för platta fötter, så jag kommer behöva hålfotsinlägg i mina träningsskor.
När jag var yngre hade jag väldigt markerade och höga fotvalv, men år av löpning utan stöd har helt enkelt tryckt ner fötterna och då har det till slut blivit för stor belastning på höfterna.
Inte konstigare än så.
Skall till idrottsortopeden på tisdag eftermiddag och gjuta inlägg.

Dessutom fick jag lite ultraljudsmassage och akupunktur igår.
Två av fyra nålar gjorde skitont när han stack in de andra två kändes knappt förutom när de skulle snurras på.
Skall tillbaks till honom om ca en månad när jag hunnit springa lite med mina inlägg och hunnit känna efter hur det känns.
Då skall jag nog testa att få akupunktur mot min gräsallergi.
Om det nu funkar är det ju kanonbra och stället ligger tre minuters gångavstånd från mitt jobb, så det är inga problem att bara smita dit och få en ny nål i pannan.

Nu kan jag andas ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback