ROSA dag

Vaknade rätt tidigt trots gårdagens bravader.
Var seg som skrutt och har hällt i mig rätt bra med vatten.
Men halv två satt jag i alla fall på bussen in mot stan iförd rosa shorts dagen till ära.
Rosa Dygnet på Sportlife Exclusive hägrade med två aktiviteter för min del.

Först ut var en halvtimme på det rosa löpbandet.
Hade hoppats på att vara helt frisk, men icke,
så det blev blandad powerwalk och jogg för min del i 30 minuter.
I en sal knökfull med spinningcyklar och ett pass som var baserat på blandade rocklåtar - passade mig perfekt!

Andra aktivietet var en timmes box för Therese och Anders.
Grymt kul och ett fightinspirerat pass.
Jag gillar det - när kombinationerna är hämtade ur ett sammanhang.
Jabb, rak, putta, knä, pushkick, spinning backfist osv.
Men det märks att jag inte boas så mycket längre... tekniken är sådär.
Mer box åt mig helt enkelt. Therese har måndagar i Frölunda och sedan finns det ett pass på onsdagar på Stigs center som skulle kunna funka rätt bra tidsmässigt med jobbet.
Så ett pass med box / vecka borde jag kunna få ihop.

Det var en härlig energi inne på Exclusive med alla dessa människor som var där för att samla pengar för en god sak. Mycket känslor i gungning också.
Höll på att börja grina innan löpbandet då instruktören som höll det cykelpasset slängde på en smäktande ballad och lade upp en bild på sin mor som just besegrat cancern i hennes kropp och hon grät som ett barn.
Det är vid sådana tillfällen som man återigen inser att alla de problem man tycker att man har är en piss i Mississippi. synd bara att man måste bli påmind så ofta för att komma ihåg det.

Nåväl.
Nästa år!!!
Då tänker jag få med mig minst en kompis som vill köra flera pass under hela dagen med mig.
Ett träningsläger där anmälningsavgiften oavkortat går till cancerforskningen.
Kan inte bli mycket bättre!!!

Dagens pass:
30 minuters powerwalk/jogg 3,5 kilometer.
60 minuter box.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback