Död Råtta

Stack vägen om mamma och pappa och lämnade tillbaks resväskorna som vi fått låna + en flaska whiskey vi köpt i present.
Sedan vidare till Ruddalen och mötte upp Dennis för en promenad innan vi skulle hem till Robban och hänga.
Dennis hade dock sett två skator i backen upp till parkeringen som drog i och hackade på en råtta.
Han tyckte synd om råttan som sakta skulle plågas till döds, så han tog en sten och slog ihjäl den.
Då hade den redan blött mycket och kunde kanppt gå längre.
Stackarn.
Men så är det ju i naturen, de svaga och långsammare dör, vi hjälpte den bara från lidandet.

Vi fick en promenad runt Slottsbergsmossen och sedan runt Kultan.
Var lite nostalgiskt att gå samma väg man gjorde under gymnasietiden för att komma från bussen till skolan.

Sedan hem till Robban och hängde lite.
Han var rätt bakis efter Fridéms fest och en massa rödvin.
Efter en stund stack han för att rösta och köpa mjölk så vi kunde blanda ihop lite chokladpudding.
Så det blev mys i soffan med pudding sista kvarten innan jag åkte hemåt igen =)
Jag har saknat mina kompisar!

Nu blir det resten från fredagens middag och en film, sedan får jag väl försöka följa valvakan lite på nätet =)

Vad röstade ni på och varför??

Kommentarer
Postat av: marianne

jag röstade på moderaterna för jag tycker arbeta ska löna sig och jag gillar inte sossarnas politik som gör människor passiva.



Vad röstade du på?

2010-09-19 @ 20:05:43
Postat av: Cissi

Håller med föregående "talare" :)

Postat av: Anonym

Jag röstade på Vänsterpartiet i kommunalvalet och FI i de övriga två.

Jag ville rösta på FI i alla val men då det är ett sådant litet parti så röstade jag på V av taktiska skäl.

För jag tycker om rättvisa!

Jag håller med om att det ska märkas i plånboken att man jobbar. Det ska märkas rejält!

Jag som jobbar ska självklart ha råd att unna mig mer på mina få lediga dagar än den som inte jobbar.

Men alla har rätt att överleva. Alla har vi ett gemensamt socialt ansvar att hjälpa de arbetslösa eller utslagna att sätta mat på bordet och ha tak över huvudet. Så är det inte nu. Folk blir vräkta då de väntar på sin försenade A-kassa (som de har betalt varje månad de senaste 15 åren de har jobbat.) Alla kan bli av med jobbet när som helst.

Och alla har rätt till lika lön för lika arbete.

Alla barn och gamla har rätt till en trygghet.

Alla flyktingar som sköter sig (vilket är de flesta av alla som kommer till Sverige), alla homosexuella, alla kvinnor,alla män...ja alla människor i Sverige har rätt att känna sig trygga.

Och alla har rätt till att få möjlighet att komma ut i arbetslivet.

Det är inte särskilt lätt alltid. Det var det inte när Socialdemokraterna satt och det har INTE blivit lättare sedan Moderaterna och co tog över.

Därför röstade jag som jag gjorde.

/Pink

2010-10-04 @ 20:21:36
Postat av: Goranhermine

Big tnks for interesting and useful site!

2011-03-24 @ 20:11:16
URL: http://goranhermine.blogbow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback