Besiktning - check!

Volvon klarade besiktningen.
Tack för alla hållna tummar!!

Dock såg det mörkt ut imorse då handbromsen legat i ett tag och låst bromsskivorna bak.
Efter ett par meters körande ut från uppfarten hade de fortfarande inte släppt.
Vi knackade lite lätt på stackars grannens dörr för att få ett utlåtande.
Fick till svar att om vi inte ville ha ett helt utslitet däck var det nog bäst att backa tillbaks bilen in på uppfarten igen, fixa problemet och boka ny tid för besiktning.
Men innan jag hann tillbaks in så släppte bromsarna, så jag kunde köra in till stan och även till besiktning.
TUR!!!

Och den gick igenom. Fick dock råd om att göra rent och smörja upp bromsskivorna bak omgående om jag inte vill behöva byta hela skivorna snart.
Bromsar tydligen så lite att de börjar rosta.... där fick man för man tog till sig av bilskolans tjat om miljövänlig körning där man hallre motorbromsar ner mot rödljusen som man inte måste stanna helt och starta från ettan.

Morgonen blev dock lite väl stressig tack vare detta så jag var miserabel när jag väl dök in på jobbet en halvtimme sen och som en dränkt katt tack vare promenad från Heden i ösregn.
Men den ordnade upp sig till det bättre kan jag konstatera med facit i hand.

Nu vankas det jultallrik och film i soffan.
GRYMT!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback