Metaltown dag 2

Vi vaknade rätt sent och kände oss slitna efter fredagen.
Dessutom hängde regnet i luften, så det var med lite motvilja vi åke tillbaks till festivalen.
Men väl på plats var humöret ändå på topp. Betydligt varmare på lördagen trots ihållande regn.

Första band ut denna dag var Arch Enemy på största scenen.
Det var riktigt bra. Angela kan sina saker, hon går och springer fram och tillbaks längs scenkanten och dirigerar publiken. Grym spelning!

Arch Enemy.

Då vi stod i låååång kö till thaimatsståndet lyssnade vi på Meshuggah från håll.
Kan varken säga bu eller bä om dem, matematik helt enkelt.
Vi träffade även på Pierre lagom tills det nästan var vår tur att beställa mat, vilket bananskal han gled in på =)

Glada grabbar med magen full av thaimat =)

Cradle of filth kunde kvitta.
Det räckte med den minuten vi såg när vi passerade förbi ut till merchtälten.
På skiva tycker jag att de är helt ok, men imagen, den känns inte som att den funkar längre, inte nu när Dani är småtjock efter alltför många pints på lokala puben och dessutom hade nån rödhårig tantfrisyr???

Lördagens överraskning för mig var Deicide.
Vi stod väl mer eller mindre och kastade lite glåpord mot dem innan konserten drog igång.
Glen har i ofs förtjänat lite glpord kan jag tycka, men skit samma, till slut stod den onde mannen på scen och levererade riktigt bra.
Var till och med tvungen att spontanbanga så mycket att jag råkade skalla tjejen framför, sorry!

Alla goa göbbar heter Glenn!! Eller i detta fallet - Glen Benton.

Försökte även filma en låt med Avenged Sevenfold eftersom de är min grannes favoriter för tillfället.
Tyvär var det en riktigt lång låt och min kamera vill tydligen inte ta klipp på över 5-6 minuter.
Så jag fixade kramp i armarna helt i onödan... nåja, det är ju tanken som räknas som hon sade.

Annars bestod lördagen mest av öltältshäng för att komma undan regnet.
Av någon anledning lyckades Anders alltid springa rakt på oss, men det var ju kanon.
Så vi hade himla kul. Lotta dök upp imellanåt hon också, men hon hade lite andra band på sin "att se"lista än vi, så vi gick lite om varandra.
Lyssnade lite på Watain från tältet, men det är inte riktigt min grej.

Öltältshäng.

Sista bandet ut för oss var Torture Division.
Lord K är alltid Lord K och Jörgen har grym röst, men jag hade inte hört nån låt alls innan.
Det var rätt glest med folk vid den tiden, men det kändes som att herrarna gav järnet ändå.
Vi gav dock upp efter ca tre låtar och begav oss hemåt till varma sängen.

Torture Division.

Kommentarer
Postat av: Seance

Deicide hade man velat sett deras första riktiga Sverige spelning.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback