För den som har tålamod...

...är det en bra tid att skaffa nytt pass i år.

Tror jag läste redan strex efter årsskiftet att det var extremt långa köer på passexpeditionerna.
Jag kan meddela att det fortfarande är så.
Vi stack aningen tidigare från jobben idag och jag tog en nummerlapp tio i fem i Mölndal.
Då var det 100 nummer före, så vi stack till Maxi och handlade.
40 minuter senare hade det bara tryckts fram knappt tjugo nummer, så vi gav upp och åkte hem.
Min nästa strategi är att dyka in på Stampgatan när de öppnar klockan nio på morgonen.
Men det är surt att behöva göra det på arbetstid.

Kom hem i alla fall till slut, såg en film till middagen.
Somwhere hette den, handlade om nån skådis som bodde permanent på Chateau Marmont som fick ta hand om sin dotter mitt i all fylla, fest och alla tillfälliga förbindelser.
Den var helt ok, men lite utan poäng, så jag satt mest och tänkte "jaha" när den var slut.
Dessutom fryser jag, men är varm i skinnet, termometern visade på 37,8 grader, så jag hoppas inte jag vaknar med feber imorgon.

Mobilen har jag dessutom glömt på jobbet... inte min dag idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback