Med Testament på gymmet

Dagens pass gick över förväntan.
Körde fyra övningar ben och tre övningar mage.
Lastade på lite mer än sist och körde färre reps på varje set men fler set än vanligt.
Tror jag skall köra så ett tag för att kunna öka lite med vikterna.
Jag vet ju att jag egentligen orkar mer, jag är bara lite lat.

Fick ta med en stretchmatta in till smithen för att få fäste ordentligt med fötterna, men då kunde jag lasta på 20 kg till - gött!
Sedan fick jag lite krupp på ett gäng av de yngre killarna som skulle köra marklyft eftersom de inte ens höll ryggen rak då de bara värmde upp med stången, så jag gav dem några pointers, så nu är man säkert sura tanten där nere ha ha... eller så kanske de blir glada över att man är rädd om deras ryggar - vad vet jag?
Skall försöka få till ett lunchpass i denna veckan också tänkte jag.

Dessutom har jag skickat en förfrågan till Älvängens IK angående deras damlag, då jag är lite sugen på att börja spela boll lite mer seriöst igen.
Men det verkar som de bara har 7-mannalag och det kändes lite segt, vi får se, man kanske kan få komma upp och provträna ett par gånger innan man bestämmer sig.
Vill helst inte spela på grus heller, men men... damfotboll hamnar ju alltid lite längre ner på priolistan.

Dagens pass:
40 minuter styrka med fokus på ben och mage.

Extra plus idag eftersom jag hade Testament - The Gathering i lurarna.
Jävla pump det blev då =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback