Kvällstjock

Magen är bisarrt mycket större på kvällarna än på morgonen.
Skumt det där, men så kanske det faktiskt är normalt också.
Man har ju ätit mat hela dagen då och kanske klämt tarmar och annat som gör att magen sväller upp lite.
Så jag bjuder på en kvällsbild från igår + en bild för veckan.

Vi är alltså i vecka 30 nu.
Det är ju lite konstigt det där med graviditetsräkning, funkar inte som normal räkning.
Eftersom man faktiskt är gravid i tio månader räknat från älgglossningen så är vi i graviditetsmånad 8 och har varit det i ett par veckor, men i kalendermånad är vi i månad sju.
Förvirrad??
Jag med... men den kommer väl när den kommer oavsett hur vi räknar antar jag.


Foto taget igår kväll då magen var extremt stor och hård.


Veckans magbild vecka 29+6. Dagens vikt stannade på 72,9 kg.
Stod att man ökar ca ½ kg/vecka nu de sista månaderna, så jag stannar väl på runt 80 kg innan allt är klart antar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback