Mys i Herrljunga

Igår åkte vi från jobbet redan klockan två.
Det är i ofs den tid P normalt slutar jobbet och med alla min inarbetade tid denna veckan var det inte svårt att sticka två timmar tidigare för min del.
P hade köpt med både mackor, bubbelvatten och en chokladmuffin till mig, så mätta hann vi bli på vägen.
Strax efter tre svängde vi in på parkeringen vid Davids studio, men hade glömt slå honom en pling, så vi gick en sväng på byn innan han kom ner.
Sedan började grabbarna gadda färg på P's arm och jag stack förbi ICA och handlade lite innan jag åkte hem till Charlotte.

Vi slappade i soffan till Project Runway och småpratade om allt möjligt - ganska mycket gravidsnack dock.
Blir lätt så. Slå till mig om det blir jobbigt!!
Sedan när grabbarna började bli klara flyttade vi upp till köket och löste korsord ihop medan Charlotte påbörjade maten.
Vi får alltid så himla god mat när vi hälsar på David och Charlotte och igår var inget undantag:

Fisksoppa med vitlöksbröd till varmrätt.
Karamelliserade banener med chili i kokosmjölk och vaniljglass till efterrätt.
Behöver jag säga att vi var bra mätta efteråt??
Dessutom drack jag gott mousserande alkoholfritt vitt vin till =)

Imorse efter frukost satt vi och hade koma i soffan ett tag innan det var dags för oss att bege oss hemåt.
På vägen gjorde vi ett stopp hos Isabelle och Anders i Lerum.
Vi fick god fika och snackade så länge att de till slut fick köra ut oss eftersom de passade på att måla om sovrummet medan de hade barnvakt åt äldsta grabben Åke.
Men himla kul att se hur de bodde och tusen tack för flyttlådan med babykläder återigen!!

Efter lite matinköp på ICA i Hulan, som var världens rörigaste affär, styrde vi äntligen bilen hemåt.
Nu blir det nog bra slappt resten av helgen.
Bäst att ladda batterierna allt man kan för ännu en hektisk vecka med bl.a. Sthlmsbesök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback