Egentid = Guld värt!

Det är först nu man förstår hur mycket det är värt att kunna styra över sin egen tid.
Ta nu inte detta som gnäll, för givetvis älskar jag Oliver och vill absolut inte ha honom ogjord och jag vet att det är de första månaderna som är de mest påfrestande ur just denna synvinkel, men också helt underbara ur väldigt många andra synvinklar.

Men det där med att bara få vara finns inte på kartan just nu om man vill ha en chans att få lite sömn.
Istället sniker man åt sig lite egentid där det finns. Med egentid menas då inte att man gör det man helst vill, utan att man får ett andningshål utan barn i famnen.
D.v.s man lagar mat, tvättar eller hänger tvätt, städar lite, skriver veckomeny och inköpslista mm.
Oftast minst två av dessa saker samtidigt, eftersom man vet att tiden man har utan barn i famn är knapp och man passar på att hinna så mycket som möjligt.

Och så sniker jag till mig 30-60 minuter framför datorn när Oliver somnat och plockar då från värdefull sovtid, men det får det vara värt - åtminstone ibland =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback