Påskdagsmiddag i Fiskebäck

Idag bar det av västerut för middag hos mamma och pappa.
På vägen dit stannade vi till i Eklanda för att välkomna lilla Emma till världen.
Eftersom P hade ont i halsen stannade han dock i bilen så bara jag gick in och hälsade på den lilla sötsaken.
Hon snusade så gott i mjukliften så jag såg aldrig ögonen, men jag lär få träffa henne fler gånger framöver =)
Vi lämnade en påse med kläder Oliver vuxit ur som var köpta innan vi visste om det var en pojk eller flicka, så det var mycket vitt, brunt och grått i påsen.
Men vi kom därifrån med mer kläder än vi kom med, för Maria hade rensat lite bland Leons avlagda kläder som jag fick med mig hem, tusen tack för det!!! Massa söta shorts och kortärmat nu till sommaren - perfekt!

Sedan for vi vidare till Fiskebäck där vi fick mycket god trerätters middag.
Huvudrätten var påskalammet med god potatisgratäng.
Så vi blev lika mätta som vanligt när vi är på middag!
Det hela avslutades med en kylslagen promenad i den kalla vinden.
Pappa har nåt vajsing med benen just nu och kan inte gå så fort utan att de krampar, så vi gick långsamt men en ganska bra runda längdmässigt.
Hoppas de får bukt med dem så han kan gå bra igen!

Oliver fick ett jättestort påskägg! Trodde det var den största storleken han fått av farmor och farfar, men det fanns tydligen större, helt galet vad de hittar på.
Detta ägget var fyllt med ljus och godis till de vuxna och en söt liten mjukisapa samt kläder till Oliver.
Tack så jättemycket!!
Får försöka ta ett foto på Oliver i ägget imorgon.

Lillens humör har varit lite lågt idag.
Tror han är trött efter att par dagar med mycket händelser.
Så det är nog bra att morgondagen blir en lugn dag hemma.
Liten kille behöver också vila och bara vara ibland.
Så han han har varit lite gnällig idag och extremt trött nu på kvällen, så nattmatningen fick starta en dryg halvtimme tidigare än vanligt, alltså är det dags för mig att krypa i säng nu så jag hinner sova några timmar jag också innan det blir vickning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback