Det tar sig!

Invägning imorse på 67,2 kg.
Det går stadigt nedåt på vågen. Inte så snabbt, men nedåt.
66 kg är delmål, sedan kapa 2-3 kg till innan året är slut tänkte jag.
Då har jag hamnat strax under min innan-gravid-vikt.
 
Har fått till bra motion idag med.
Först promenad med lite omvägar till och från öppna förskolan, totalt ca 6 km.
Sedan ikväll blev det gymmet och 10 minuter crosstrainer, 10 minuter rodd samt 30 minuters löpning så fort som jag orkade, hann 5,35 km vilket gav en hastighet på 10,7 km/h - nöjd jag!
 
Öppna förskolan visade sig vara mycket bra även om det är i kyrkans regi.
Känns kanske lite skumt att gå dit när man valt att gå ur kyrkan, men ja ja, de får väl kasta ut mig om de inte vill ha mig där.
Först fri lek en dryg timme, sedan skall alla som är där samlas inne i kyrkan för sångstund med barnen.
Många av sångerna hade roliga rörelser till och Oliver skrattade massor, även om han sedan blev hungrig och nästan började kinka lite.
Till sist blev det fika för det minimala priset av 10:-/familj. Då fanns det kaffe/te/juice, frukt, mackor mm att välja på.
Lär ju försöka ta mig dit minst en gång i veckan av de två dagar de har öppet.
Hoppas att man kan lära känna några av mammorna lite mer nr jag kommer regelbundet, för nu kändes alla väldigt bundis sedan våren, så jag hamnade lite vid sidan om alla.
Fick i alla fall en ny kompis i den enda flickan som var där. Smyghörde att hon var född exakt samma datum som O men ett år tidigare.
Helt plötsligt satt hon bredvid mig och lekte och klappade mig på benet =)
 
En bra dag idag =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback