Fiskebäck och babysim

Idag efter frukost styrde jag och Oliver bilen mot Fiskebäck.
Han somnade efter drygt halva vägen och jag ville inte väcka honom så snart så vi tog en liten tripp ner till hamnen, småbåtshamnen och upp förbi min gamle lågstadieskola.
Himla skoj att se hur det ser ut överallt nu mot hur det såg ut då för...ehhh... ca 25 år sedan.
Oppps jag börjar bli gammal märker jag ha ha.
Till sist landade vi hemma hos mamma och pappa i alla fall och Oliver fick prova sin nyaste leksak de köpt - en gungsnigel!
Han var förtjust. Han använde den dock inte som gunga utan mer som hjälp att hålla sig i och kunna hoppa själv.
Han såg alltså ut som en liten hoppryttare i fältsits typ.
Till lunch fick jag fläskpannkaka med lingonsylt, mums och efter det lite vattenmelon som efterrätt.
Lyx att få efterrätt till lunchen =)
Mams och paps, Olivers mommo och moffa =)
 
På eftermiddagen var lille O rätt så kinkig. Det brukar han aldrig vara, inte på det sättet och han hade sovit middag ett par gånger så jag fattade inte vad som var fel.
Det var nog bara en sådan dag helt enkelt.
Var dock väldans orolig för hur det skulle gå på babysimmet tack vare humöret, men det gick fina fisken!!
Patrik badade idag och vi andra tre satt på kanten och tittade.
De fick öva på att hålla balansen i en simring samt att dyket utvecklades lite idag och man skulle släppa taget om barnets kropp när det befann sig under vattnet och istället greppa händerna och dra barnet upp till ytan och upp till slutpositionen vid axeln.
Patrik provade en gång och det gick galant.
För övrigt var han lika glad och aktiv som sist, han plaskade och "pruttade" med munnen febrilt även efter att simtiden var över.
 
Lilla, duktiga sötskrutten!!
 
 
Lite dåliga bilder eftersom jag glömt den vanliga kameran hemma =(
 
En bild från då vi var och badade i Alingsås under semestern.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback