Kalas + veckans träning

Idag har vi haft kalas här hemma för familjen.
Jag fyller ju år imorgon, så en söndag var bästa dagen att passa på att fira =)
Vi grillade kött och åt sedan hemgjord tårta till efterrätt.
Tårtan var inte vacker, men den var hyfsat god i alla fall. Min chokladmarängbotten jag gjorde blev helt skum, så den fick ligga som ett mittenlager i upphackad version ha ha.
Nåja, den tillförde ju smak och sötma. Som fyllning hade jag ett lager vaniljkräm och ett lager med hallonkesella mixat med frysta hallon och blåbär. Mums!
 
Fina presenter fick jag också.
Av mamma och pappa fick jag bidrag till nya träningsskor - behöver både fotbollsskor samt löparskor, blommor och en flaska Fresita som skall inmundigas vid nåt tillfälle framöver då jag vill minnas sommaren =)
Av svärmor och svärfar fick jag fina Hunky Dorykläder, ett grått linne och en snygg svart topp i fleece/siden med dragkedjor i ärmsluten. Satt som en smäck när jag provade nu på kvällen!
Oliver fick också present, farfar hade inhandlat en tuff rutig skjorta med orange basfärg samt en regskylt med hans namn att ha på vagnen.
Han gillade skjortan jättemycket, nästan lika mycket som de roliga snörena på paketet =)
 
Efter kalaset svidade jag om till träningskläder och åkte upp till klubbstugan.
Sedan bar det av upp till Alehallen där vi skulle spela träningsmatch mot Nödinges nybildade damlag.
5-manna var det och det var MYCKET roligare än jag trodde det skulle vara.
Vi var 13 personer så vi körde en målvakt och tre kedjor med fyra spelare i varje, så maxade man i 1-3 minuter på plan och sedan snabbt byte och vila.
Så ett 2x25 minuter långt intervallpass skulle man kunna summera det hela. 7-1 vann vi med - kul!
Spelade som nån form av mittfältare/forward om man nu ens kan tala om positioner med endast fyra utespelare.
Pratades lite om att spela inomhusserie i vinter så jag får träna så jag kan få spela lite matcher då.
Meddelade i alla fall vår tränare om att jag gärna spelar lite så fort han tycker att jag platsar.
Svårt att platsa dock när vi har så mycket duktiga unga tjejer på väg uppåt i klubben =)
 
TOPPENDAG idag helt enkelt.
Och fint väder dessutom trots att väderleksrapporten hade utlovat regn.
Det enda smolket i bägaren är väl att Oliver är så tät att han knappt sovit nåt inatt heller och att jag därför kände mig mer eller mindre klubbag energimässigt sett.
Skall försöka råda bot på detta genom att somna senast halv tio ikväll.
Igår gjorde jag misstaget att fastna framför Midnattsloppets live-feed för att kolla vilken tid grannen tog sig runt på.
 
Veckans träning:
PW/löpning 4,81 km.
Fotboll 90 minuters träning + 2x25 minuter match.
Bara en enda dag som jag inte motionerat nånting alls på. Bra jobbat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback