Långpromenad i leran

Inatt sov älsklingen lite bättre.
Eller så var det för att jag struntade i att kämpa med att INTE amma.
I alla fall så somnade han snällt om i sin egen säng i alla fall de två första vaken.
Tredje tog jag upp honom till oss.
Sedan sov vi till strax efter sex, var uppe och lekte i 1½ timme innan vi sov en timme till lite drygt.
 
Promenerade ner till öppna förskolan efter att vi fått i oss lite frukost båda två.
Skyndade mig som en gnu för att vi inte skulle komma in och störa mitt i sångsamlingen, men det var ingen fara för någon hade grävt av vattenledningen så tjejen som höll i det hade fått gå iväg för att hämta vatten till fikat.
Det var bara några få mammor och barn där idag, så idag var det lite lättare att komma in i gruppen och prata.
Skönt. Det kanske lossnar!
Oliver gillade sången mycket. Framförallt sången där man skall springa fram och tillbaks, hit och dit och lyfta barnet upp och ned =)
Efter lite matning och samtal med de andra sa vi tack och hej och gav oss iväg på långpromenad.
 
Tog en runda jag ej testat innan.
Uppför Paradisvägen - härligt namn va???
Och runt så jag kom ut på Starrkärrsvägen.
Det var bara ett problem, på kartfunktionen i telefonen såg vägen ut att vara väg hela vägen... men i verkligheten tog vägen slut och istälet var det ett lerigt skogsparti med ett par meter fyllt av mindre sprängsten att ta sig över innan man kom ut på grusväg igen.
Skam den som ger sig, igenom kom vi och ut på andra sidan med lite lerigare däck men fortfarande med en sovande parvel i vagnen.
Det var väldigt fint där ute Paradisvägen och Knaptorp. Kan tänka mig att gå fler rundor åt det hållet.
Väl hemma hade vi gått ganska exakt en mil.
Good work!
 
Vägningen imorse visade på ett knappt halvkilo ner från förra veckan.
Gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback