Öppna förskolan

Idag tog vi en sväng ner till blå kyrkan här hemma som har öppen förskola två dagar i veckan.
Tänkte först bara vara där nån timme för att reka lite hur allt funkar inför nästa gång, men vi blev kvar till ca elva.
Då hann vi med lite lek, sångstund och fika.
Så nu vet jag hur upplägget är och vad som finns på plats, så nästa gång tar jag med lunch att värma på till Oliver eftersom halv elva blir en bra lunchtid om vi äter frukost vid åtta som imorse.
Blir nog lite trevligare för mig med när jag varit där ett par gånger.
Nu kände man sig lite som utbölingen då de andra verkar ha gått tillsammans i stort sett hela våren och känner varandra redan.
Men det blir nyttigt för Oliver att tampas lite om leksakerna med andra barn och det kommer vara skönt att ha ett andningshål en eller två halvdagar i veckan då höstmörkret och rusket kommer och man annars kanske bara hade suttit hemma själv.
 
Natten gick väl sådär inatt.
Gjorde välling att ge Oliver inatt för att han skulle somna om och sova flera timmar i sträck till, men mammans plan sprack då oliven vägrade äta kall välling.
Bara bröstet dög.
Så det blev upp och amma tre gånger mellan ett och tre, sedan fick han flytta över till oss.
Imorse däremot vaknade han inte av att P gick upp, så vi sov kvar ända till strax före halv åtta!
Man kan ju hoppas att det håller i sig!!
 
Mindre än en vecka kvar till nästa BVC-besök.
Är sjukt nyfiken på längden. Vikten tror jag kommer hamna strax under 9 kilo.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback